@Walter Hinteler,
Since a University of Music and the university, where I use the library, have a joined Musicology Seminar, I took the chance to get to know more about Kálmán. (I don't like to be called an imbecile.)
Julius Bistron: Emmerich Kálmán: Mit einer autobiographischen Skizze der Jugendjahre von Emmerich Kálmán, Wien: Karczag, 1932.
Rudolf Österreicher: Emmerich Kálmán: Der Weg eines Komponisten, Wien u. a.: Amalthea, 1954
Rudolf Österreicher: Der Komponist der „Csárdásfürstin“: Erinnerungen zu Emmerich Kálmáns 80. Geburtstag, in: Neues Österreich, 20. Okt. 1962, page 16.
Rudolf Österreicher: Wie ich Emmerich Kálmán kennenlernte, in: Neues Österreich, 27. Okt. 1957, page 19.
Stefan Frey: „Unter Tränen lachen“. Emmerich Kálmán. Eine Operettenbiografie, Berlin: Henschel, 2003.
Confirming what joe wrote above is to be found explicitly in this book:
Kevin Clarke: „Im Himmel spielt auch schon die Jazzband“. Emmerich Kálmán und die transatlantische Operette 1928-1932, Hamburg: von Bockel, 2007
His wife Vera Kálmán was a born Marya Mendelsons. (As noticed in the
Eintrag 365 of November 9, 1929 by the
Israelitische Kultusgemeinde Wien ("Kahal Vienna"). According to
Meldezettel ("official registration cards") in the
Wiener Stadt- und Landesarchiv ("Municipal and Provincial Archives of Vienna"), however, her name was Marie or Marietta Mendelsohn. And Vera Kálmán wrote herself that she was born as Vera Makinskaja. (Vera Kálmán: Grüß’ mir die süßen, die reizenden Frauen: Mein Leben mit Emmerich Kálmán, Bayreuth 1966)
My cousin in Vienna was so kind to send me this photo of Kálmán's tomb
(Zentralfriedhof Wien [Gruppe 31B, Reihe 12, Nr. 10])