1
   

Based On My Taste, What Can You Reccommend Me?

 
 
Reply Sat 6 Nov, 2004 03:31 pm
Heres a list I've compiled of all the bands I listen to, I'm always looking for something new, so if you have any reccommendations based on the list below, I'd like to know. Please let me know who it's similar to as well. Thanks!

**ENGLISH**Alex Lloyd, Bob Seger, Bruce Springsteen, Chili Peppers, Counting Crows, Craig David, David Gray, Doobie Brothers, Eagles, Edwin Mccain, Eskimo Joe, Everlast, Jackson Browne, James Taylor, John Butler Trio, John Mayer, John Mellencamp, Kenny Chessney, Lenny Kravitz, Limp Bizkit, Maroon 5, Morcheeba, Norah Jones, Pete Murray, Powderfinger, Robbie Williams, Sade, Tim Mcgraw, Tom McRae, Tom Petty, Train, Ub40, Usher, Van Morrison.

**PORTUGUESE**Alcione, Asa de Aguia, As Meninas, Axe Bahia, Babado Novo, Banda Eva, Bebel Gilberto, Br`oz (tô zuando!), Caetano, Capital Inicial, Ceumar, Cibelle, Cidade Negra, Cidinho e Doca, Charlie Brown Jr., Cheiro de Amor, Dallas Company, Daneila Mercury, Detonautas, Djavan, E o Tchan, Engenheiros do Hawaii, Fernanda Porto, Frejat, Funk Como Le Gusta, Harmonia do Samba, Ivete Sangalo, Jota Quest, Kid Abelha, Lenine, Ls Jack, Luciana Mello, Margareth Menezes, Marisa Monte, Max de Castro, MV Bill, Pitty, Revelação, Sandy e Junior (tô zuando de novo! rs), Silvera, Skank, Suba, Terra Samba, Timbalada, Tribalistas, Zeca Baleiro, Zuco 103.

**FRENCH**Carla Bruni, Gerald De Palmas, IAM, Jean Jacques Goldman, Kyo, Les Negresses Vertes, Louise Attaque, Manu Chao, Mc Solaar, Nois Desir, Nuttea, Pascal Obispo, Sinsemelia, Zebda

**ITALIAN**Eros, Gemelli Diversi, Jovanoti, Laura Pausini, Luca Carboni, Nek, Tiziano Ferro, Vasco Rossi.

**SPANISH**Alex Bueno, Almendra, Andres Calamaro, Antony Santos, Aterciopelados, Autenticos Decadentes, Aventura, Azul Azul, Bacilos, Bersuit Vergarabat, Cabas, Cafe Quijano, Cafe Tacuba, Camaron de la Isla, Carlos Vives, Charlie Garcia, Charlie Zaa, Control Machete, Diego Torres, Elsten Torres, Elvis Crespo, Enanitos Verdes, Enrique Iglesias, Fabulosos Cadillacs, Fito Paez, Gondwana, Gipsy Kings, Gustavo Cerati, Illya Kuyaki, Jarabe de Palo, Joaquin Sabina, Jorge Dexler, Juan Luis Guerra, Juanes, Julieta Venegas, La Mosca, Los Abuelos de la Nada, Los Amigos Invisibles, Los Cafres, Los Pericos, Los Piojos, Los Rodriguez, Luis Vargas, Macaco, Mala Rodriguez, Mana, Marc Anthony, Molotov, Monchy y Alexandra, Paco de Lucia, Robi Draco Rosa, Rosana, Shakira, Silvio Rodriguez, Sin Bandera, Soraya, Sui Generis, Sumo, Todos Tus Muertos, Vicentico, Viejas Locas.
  • Topic Stats
  • Top Replies
  • Link to this Topic
Type: Discussion • Score: 1 • Views: 1,024 • Replies: 7
No top replies

 
Craven de Kere
 
  1  
Reply Sat 6 Nov, 2004 03:57 pm
Re: Based On My Taste, What Can You Reccommend Me?
doido4181 wrote:
**PORTUGUESE**Alcione, Asa de Aguia, As Meninas, Axe Bahia, Babado Novo, Banda Eva, Bebel Gilberto, Br`oz (tô zuando!), Caetano, Capital Inicial, Ceumar, Cibelle, Cidade Negra, Cidinho e Doca, Charlie Brown Jr., Cheiro de Amor, Dallas Company, Daneila Mercury, Detonautas, Djavan, E o Tchan, Engenheiros do Hawaii, Fernanda Porto, Frejat, Funk Como Le Gusta, Harmonia do Samba, Ivete Sangalo, Jota Quest, Kid Abelha, Lenine, Ls Jack, Luciana Mello, Margareth Menezes, Marisa Monte, Max de Castro, MV Bill, Pitty, Revelação, Sandy e Junior (tô zuando de novo! rs), Silvera, Skank, Suba, Terra Samba, Timbalada, Tribalistas, Zeca Baleiro, Zuco 103.


Legião Urbana may well blow you out of the water, but then again you may have simply forgotten to mention them.

Here is a thread about Legião Urbana.

Also try Gabriel Pensador, Planet Hemp and Racionais MCs.

I like a lot of those artists you mention but have forgotten the names of the songs, can you point me to some good ones?


Here are some somgs to sample from my recommendations:

Gabriel O Pensador

Gabriel O Pensador - Cachimbo da Paz
Gabriel o Pensador - Festa da Musica

Planet Hemp

Planet Hemp - Mantenha o respeito
Planet Hemp - Dig Dig Dig
Planet Hemp - Legalize Já

Racionais MCs

Racionais - Diario de um Detento

Quote:
Sandy e Junior (tô zuando de novo! rs)


Ainda bem.... pois e lixo.
0 Replies
 
Radical Edward
 
  1  
Reply Mon 8 Nov, 2004 05:38 pm
As I saw Sinsemilia in your French list, let me recommend you Tryo, a French band. The style is close to Sinsemilia's, and the lyrics are reating of similar subjects (I have a preference for Tryo by the way...)
0 Replies
 
Craven de Kere
 
  1  
Reply Tue 9 Nov, 2004 12:50 am
Any specific songs to recommend Radical Edward?
0 Replies
 
doido4181
 
  1  
Reply Tue 9 Nov, 2004 10:09 pm
Craven,

I wouldn't know where to start with giving out recommendations, this is due to the fact that I listen to sooo many different styles. You'd have to write out a similar list naming all the Brazilian artists you like, then I'd prob. be able to list a few of things I'd think you'd be interested in.

Tchau

______________

Edward,

Merci, Je le rechercherai
0 Replies
 
Craven de Kere
 
  1  
Reply Wed 10 Nov, 2004 12:16 am
doido,

What I was after was specific songs from the Brazilian artists that you listed for me to sample.

I have more Gabriel O Pensador to recommend to you:

Gabriel o Pensador - Até Quando
Gabriel o Pensador - 2345meia78
Gabriel o Pensador - Brasil 500 anos
0 Replies
 
doido4181
 
  1  
Reply Wed 10 Nov, 2004 01:00 am
Banda Eva - Pot Pourri de Capoeira, Nabucodonoaor, De Ladinho, Nayambing Blues

Caetano - Sonhos, Leãozinho, Cucurrucucu Paloma

Ceumar - Dindinha

Cidade Negra - Firmamento,Girrasol

Cidinho e Doca - Rap da Cidade de Deus

Daneila Mercury - Vou Bate Pá Tu, Cada Vez Que Te Veo, Maimbe Danda,

Ivete Sangalo - Festa, Me Deixe Em Paz, Poeira, Canibal, Flor do Reggae

Kid Abelha - Pintura Intima, Quero Te Comprar, Te Amo Pra Sempre, Amanha e 23, Como Eu Quero, Deus, Eu Só Penso Em Você, Nada Sei, O Beijo

Lenine - Jack Soul Brasileiro, Hoje Eu Quero Sair So, Dois Olhos Negros, O Úlltimo Pôr do Sol, O Silencio Das Estrelas

Luciana Mello - Ohla Pra Mim

MV Bill - A Voz Do Excluido

Pitty - Equalize, Admirável Chip Novo, Emboscada, Teto de Vidro

Revelação - Coração Radiante

Skank - Saideira, Eu Disse a Ela, Vou Deixar

Terra Samba - Deus e Brasileiro

Timbalada - Zorra

Tribalistas - Ja Sei Namorar

Zeca Baleiro - Meu Bem, Meu Amor, Me Ame (uma canção), Proibida Pra Mim, Essas Emocoes, Vapor Barato/Flor de Pele, Quase Nada, Nalgum Lugar, Bandeira

*Obviously, the ones I like more, I wrote more of their songs.
0 Replies
 
Craven de Kere
 
  1  
Reply Wed 10 Nov, 2004 01:55 am
Em primeiro lugar, agredeço muito a sua presente de musica para mim.

Estou sempre procurando musica para adicionar ao meu colecão de musica eclectica.


doido4181 wrote:
Banda Eva - Pot Pourri de Capoeira, Nabucodonoaor, De Ladinho, Nayambing Blues


Que interessante, adiquiriu "Pot Pourri de Capoeira" ontem a noite.

Tambem pegei:

Banda Eva - Beleza Rara
Banda Eva - Carro Velho

Quote:
Caetano - Sonhos, Leãozinho, Cucurrucucu Paloma


Valeu esta, estava realmente querendo algums sugestoes de Caetano.

Vou experimentar com o resto tambem.

Para melhor conhecer seu gosto em musica brazileria:

Voce gosta de Legião?
Gabriel o Pensador?
0 Replies
 
 

Related Topics

Rockhead's Music Thread - Discussion by Rockhead
What are you listening to right now? - Discussion by Craven de Kere
WA2K Radio is now on the air - Discussion by Letty
Classical anyone? - Discussion by JPB
Ship Ahoy: The O'Jays - Discussion by edgarblythe
Evolutionary purpose of music. - Discussion by jackattack
Just another music thread. - Discussion by msolga
An a2k experiment: What is our favorite song? - Discussion by Robert Gentel
THE DAY THE MUSIC DIED . . . - Discussion by Setanta
Has a Song Ever Made You Cry? - Discussion by Diest TKO
 
  1. Forums
  2. » Based On My Taste, What Can You Reccommend Me?
Copyright © 2024 MadLab, LLC :: Terms of Service :: Privacy Policy :: Page generated in 0.04 seconds on 05/18/2024 at 02:30:20